Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg med etiketten musik

Absolutely barking stars!

Det här låten, alltså. Kommer ihåg att vi snubblade in på ett lerigt fält under en festival i utkanten av nån irländsk stad eller by när vi tågluffade på ön en sommar för länge sen. Det stod en tjej i balklänning och elgitarr på scenen. Det var så otroligt coolt. Jag hade ingen aning om vem det var. Men sen köpte jag skivan med Absolutely Barking Stars, den som heter Life is sweet. Hela skivan är fantastisk. Maria McKee , alltså. Passar väl bra när ett nytt år är i antågande?

Glädje, ren glädje

"Nothing's gonna stop me but divine internvention. I recon it's again my time to win some or learn some...[---] Open up your plans and damn you're free...Look into your heart and you'll find love. It's your God-forsaken right to be loved..." Se och lyssna till Jason Mraz och hans trummis/fantastiska back up singer (!)  på konsert i Korea 2007 - musikaliskt, skönt, opretentiöst, lyckorusigt... Vad passar bättre en solig vårdag när gruset ligger och dammar på gatorna och det varma ljuset finns kvar ända till efter sju på kvällen och värmen är så ny att man måste bara stanna upp och förundras och alla deadlines ännu ligger långt fram i tiden...